N-banen


Schaal:

 1:160
Rail lengte (m): < 100
Merk: Divers
Tijdperk:  Diesel
Aantal modules 6
Land/Continent: Amerikaans
Aantal leden: 6
Startdatum: 01-09-2002
Schermafbeelding 2017 01 10 om 17.49.59
Nieuw project
Schaal:  1:160
Rail lengte (m): < 80
Merk: Fleischman
Minitrix
Tijdperk:  
Aantal modules 7
Land / Omgeving  Duits / Aken
Aantal leden: 6
Startdatum: 01-09-2016
N Baan 2 25
De nieuwe baan in wording

De N-Groep heeft 2 projecten onderhanden.


De Amerikaanse baan.

Dit project
is een 6m lange modulebaan in 2 etages naar Amerikaans model. Hier rijden 8 treinen automatisch, aangestuurd met het programma Koploper. Deze baan is inmiddels op onze nieuwe locatie in Obdam opgesteld.

   
De Duitse baan

Op dit moment ligt de aandacht bij de bouw van het 2e project, de nieuwe modulebaan naar Duits model. Ook deze baan wordt aangestuurd met behulp van het programma Koploper en wordt geschikt gemaakt voor meer dan 8 treinen. Deze baan wordt uitgevoerd in dubbelspoor met een stadsstation en 2 goederenemplacementen waarvan een op een etage ligt. De treinen zullen van richting kunnen wisselen op dit dubbelspoor.

Komend weekend tijdens de Modelspoordagen zullen de verschillende treinstellen rijden. We zijn erg benieuwd welke respons deze tweede expositie op zal leveren. Deze baan is nog lang niet af en we vertellen graag hoe wij hier verder mee gaan.
Naast de Amerikaanse baan, ligt de aandacht hoofdzakelijk bij de bouw van het 2e project, de nieuwe modulebaan naar Duits model. Ook deze baan wordt aangestuurd met behulp van het programma Koploper en wordt geschikt gemaakt voor meer dan 8 treinen. Deze baan wordt uitgevoerd in dubbelspoor met 1 stadsstation en 2 goederen emplacementen waarvan een op een etage ligt. De treinen zullen kunnen wisselen op dit dubbelspoor van richting.

Geprobeerd wordt om een deel rijdend te krijgen voor aankomende zomer waarbij ook aan de scenery kan worden begonnen. Uiteindelijk is de bedoeling om bij gelegenheden beide banen naast elkaar aan het publiek te tonen.

De baan heeft tijdens de beurs in De Goorn (2017) en in de beurs in Alkmaar (2018) proefgereden. Handmatig konden de treinen over twee sporen rijden.




 

Copyright © 2018 de WMC. All Right Reserved.
Design By Joomla Perfect
Modified by: Mastron